måndag 12 mars 2012

Nessie


Och jo förresten, igår så virkade jag färdigt mitt sjöodjur, som var det senaste projektet. Ja, egentligen är det inte ett odjur utan en Plesiosaur, men det var precis så som folk tänkte att Nessie såg ut. Ja, fast inte randig då kanske.
Garnet som min Nessie är gjord av är kanske det tuffaste, eftersom det byter färg själv och man vet inte vilken färg som ska komma och hur länge den kommer vara. Typiskt spännande garn som blir jättefint och RANDIGT(jag gillar randigt), speciellt på ett litet sjöodjur.
Det kommer definitivt bli fler sjöodjur eftersom det var väldigt trevligt och roligt att virka det. Roligt att virka = Massproduktion.
Så om någon skulle önska sig ett alldeles eget sjöodjur så tänker jag inte vara omöjlig.
MEN ni ska inte tro att jag desperat måste sälja alla mina verk, det råkar vara så att jag är den VÄRSTA gosedjurs-samlaren. Så, jag skulle vara klart lycklig om jag fick behålla varenda en av mina garndjur.
Sådeså. Så ruinera er inte för min skull. Om ni kände att ni behövde det alltså.

Det här virkmönstret är köpt. Om någon önskar virka en egen dinosaurie så kan jag visa er var mönstret finns att köpa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar