söndag 29 april 2012

Kaktusuppdatering!

Nu har det gått ett tag sedan jag planterade mina kaktusar, och självklart har det hänt något! Pyttepyttesmå kaktusar har kämpat sig upp ur sina frön och ser ut som små pluppar.
Idag har vi haft planterings/omplanteringsdag, så jag har flyttat om de här små kaktusbebisarna och sått de sista kaktusfröna. Vi har också sått en massa andra saker som physalis till exempel. Och förgätmigej, kanske min favoritblomma, de är så mysigt sommarfina så man blir bara gladgladglad varje gång man ser dem.


Jag fick ett så fint glas-mini-växthus(sånna är ju JÄTTEfina, jag skulle kunna ha tusen stycken) av Marcus för några dagar sedan, han hade köpt det efter jobbet och bett hon i blomsteraffären stoppa i tre olika blommor och lite stenar så att det blev som en liten installation och sedan slagit in det jättefint. Bara för att jag är en sån bra mamma sa han. Gullemarcus.
Fast de där andra blommorna fick ju flytta ut nu när jag var tvungen att använda växthuset till det som det var menat till, nämligen att driva upp bebikaktusar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar